








- Posar en marxa criteris per una administració transparent, desburocratitzada, àgil, eficaç i eficient.
- Facilitar el màxim possible la informació als ciutadans.
- Reformular la pàgina web de l’ajuntament per fer-la més accessible.
- Enfortir el govern electrònic com a part dels processos de participació ciutadana, amb bústies virtuals, enquestes i una oficina virtual.
Personal de l'administració
- Analitzar amb profunditat l’estudi sobre la relació de llocs de treball a l’Ajuntament d’Olot.
- Realitzar la valoració dels llocs de treball.
- Aprofundir en la flexibilitat horària.
- Elaborar programes de formació conjuntament amb els i les treballadores de l’Ajuntament encarats al reciclatge en aquells camps que siguin necessaris o ampliant coneixements quan sigui necessari.
- Realitzar reunions periòdiques amb els treballadors i treballadores. La comunicació amb les persones que treballen a l’Ajuntament és bàsica, per això és vital un contacte directe i periòdic.
- Promoure polítiques de contractació de personal transparents, lliures de clientelismes.
- Buscar altres formes de retribució que no siguin l'econòmica, per recompensar l’esforç i la implicació, evitant l’ús excessiu de les hores extres, ja que comporten una despesa extremadament elevada (dies de festa, flexibilitat horària).
- Potenciar la innovació de les treballadores que tenen idees per millorar el servei o fer-lo més eficient.
- Realitzar enquestes de la qualitat i l’ambient del lloc de treball.
- Garantir el manteniment dels drets laborals del personal d’empreses municipalitzades i, en cas que sigui possible i necessari, millorar-los.
Contractació pública i seguiment dels contractes
- Clàusules ètiques i socials.
- Dotar l’administració local de les eines i personal necessaris per fer el seguiment dels contractes públics vigents, per tal de prendre les mesures corresponents cas d’incompliments.
Equipaments públics
- Fer un inventari de tots aquells edificis i instal·lacions públiques en ús i en desús.
- Fer un inventari i revisar tots els lloguers que paga l’Ajuntament.
- Obrir processos participatius per tal de decidir col·lectivament l’ús d’aquests edificis i instal·lacions, com per exemple, l’Antic Hospital Sant Jaume.
- Definir i millorar les formes de gestió dels equipaments públics.
- Obligar a la Generalitat a fer les obres necessàries per millorar l'accessibilitat a l’edifici de l’OTG i l’INEM. No pot ser que un edifici públic no sigui accessible a persones amb mobilitat reduïda.